شنبه, 08 اردیبهشت 1403 برابر با 27 آوریل 2024

به آب اندازی پایلوت بوت هدایت کشتی ۲۰۲

2 ماه پیش

 

به آب اندازی پایلوت بوت هدایت کشتی ۲۰۲

با حضور مدیران هدایت کشتی برگزار شد؛

 

با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش و مسئولان اداره بنادر و دریانوردی کیش شناور پایلوت بوت هدایت کشتی ۲۰۲ به آب اندازی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، حسین صاحبی مدیر عامل هدایت کشتی در مراسم به آب اندازی شناور پایلوت بوت هدایت کشتی ۲۰۲ ضمن تمجید از عملکرد شرکت بوت سرویس در تشریح خصوصیات این شناور اظهار کرد: شناور پایلوت بوت هدایت ۲۰۲ به طول ۱۷ متر، عرض ۳ متر و آبخور ۱.۵ متر در شرکت بوت سرویس ایران یکی از توانمندترین شرکت‌های داخلی کشور ساخته شده است.

 

وی ضمن اشاره به ساخت هدایت ۲۰۱ در سال گذشته و هدایت ۲۰۲ در سال جاری گفت: از قرارداد طی شده برای ساخت چهار فروند شناور پایلوت  با شرکت ایران بوت سرویس  ساخت دو شناور پایلوت بوت دیگر باقی مانده است.

 

وی هزینه ساخت هر شناور را ۲میلیون و ۱۵۰ هزار يورو عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های خوب این شناور سرعت ۲۵ ناتی آن است چرا که این سرعت بالا موجب تسریع و افزایش ارائه خدمات به کشتی‌های بیشتری برای عملیات راهنمایی و پهلودهی می‌شود.

 

صاحبی ضمن اشاره به بکارگیری هدایت ۲۰۱ در بندر خرمشهر از اعزام هدایت ۲۰۲ به بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

 

به گفته صاحبی انتظار می‌رود ظرف ۴ سال شاهد بازگشت سرمایه ۲ میلیون یورویی شناورهای پایلوت بوت هدایت کشتی باشیم. 

 

مدیرعامل هدایت کشتی در پایان ضمن تمجید از عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در ساخت شناورهای ارائه دهنده خدمات دریایی ابراز کرد: امیدواریم در آینده به استاندارد کلاس A برسیم تا بتوانیم حتی برای صادرات شناور نیز اقدام کنیم.

 

عزت الله محمدی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش نیز در این برنامه ابراز کرد: ساخت این شناور نشان از توان، تخصص و تجربه‌گرایی بالای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است.

 

 

گفتنی است بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از طولانی ترین کانال‌های دریایی کشور در کانال خورموسی به طول ۴۵ مایل دریایی است که با اضافه شدن شناور پایلوت بوت هدایت ۲۰۲ و سرعت بالا و خدمه بیشتر این شناور انتظار می‌رود تعداد کشتی‌های بیشتری در روز از خدمات راهنمابرها در بندر امام استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: