پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403 برابر با 09 مه 2024

اطلاعیه بهمن ماه 1402(نقل و انتقال سهام)

3 ماه پیش

اطلاعیه بهمن ماه 1402

قابل توجه سهامداران محترم شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس (سهامی خاص) :

 

"دستورالعمل نقل و انتقال سهام"

  • مراحل نقل و انتقال سهام و مدارک مورد نیاز :
  • تکمیل فرم درخواست نقل و انتقال سهام : فرم نقل و انتقال سهام که می بایست توسط انتقال دهنده و انتقال گیرنده سهام ، مهر وامضاء شده و به همراه تصدیق (کپی برابر اصل شده ) مدارک شناسایی خریدار و فروشنده شامل شناسنامه و کارت ملی و اصل آخرین برگ مالکیت سهام فروشنده  به شرکت ارسال گردد.

"طرفين متعهد ميگردندكليه تشريفات و تكاليف و اقدامات قانوني جهت نقل و انتقال سهام را انجام و در صورت عدم انجام تشريفات مذكور كليه مسئوليتهاي مترتب را پذيرفته و هیچگونه مسئوليتي متوجه شركت نخواهد بود."

  • بررسی اوراق سهام از منظر تعدادو اصالت و عدم توقیف سهام : اوراق سهام از منظر تعدادو اصالت و عدم توقیف سهام توسط مراجع قانونی و قضایی در زمان وصول درخواست نقل وانتقال می بایست توسط امور سهام شرکت استعلام و کلیه مدارک کنترل و انطباقات لازم با اصل آنها انجام گردد.
  • اخذ موافقت هیات مدیره شرکت:پس ازتایید هیات مدیره شرکت با نقل و انتقال سهام، موضوع به درخواست کننده ، اعلام و منتقل می گرددتا  نسبت به امضاء صورتجلسه نقل و انتقال توسط انتقال دهنده و انتقال گیرنده  و یا وکیل قانونی آنها و نیز انجام سایر تکالیف قانونی بشرح زیر  اقدام نمایند.

4-انعقاد قرارداد رسمی: (قرارداد خرید و فروش سهام)  توسط  انتقال دهنده و انتقال گیرنده سهام(-توصیه و تاکید می گردد  قبل از تنظیم قرارداد با امور سهام و امور حقوقی شرکت هماهنگی و مشورت های لازم صورت پذیرد و سپس  قرارداد موصوف دریکی از دفترخانه های  اسناد رسمی کشور ثبت گردد ).

تبصره 1)  لازم به ذکر است:تنظیم قرارداد فروش سهام  می بایست دربرگیرنده موارد ذیل باشد:

- مشخصات کامل خریدار و فروشنده- آدرس و کد پستی طرفین

       - تعداد سهام انتقالی  - بهای معاملاتی   - تعیین تکلیف سود متعلقه به سهام و شروط ضمن عقدو...

ارسال یک نسخه تصدیق قرارداد رسمی (برابر اصل شده ) به امور سهام شرکت بهمراه اصل آخرین برگ مالکیت سهام.

  • وکالت نامه: در صورتی که طرفین توافق کرده اند که تشریفات انجام نقل و انتقال سهام شامل امضاء صورتجلسه نقل و انتقال ، امضاء دفتر سهام شرکت به صورت وکالتی انجام شود،  لازم است وکالتنامه طبق نمونه پیوست تنظیم و به انضمام  تصدیق مدارک شناسایی وکیل قانونی ، به همراه یک نسخه از قرارداد رسمی به شرکت ارسال گردد.  توصیه می شود قبل از تنظیم وکالتنامه ، با امور سهام و امور حقوقی شرکت هماهنگی و مشورت های لازم صورت پذیرد.
  • انجام سایر تکالیف قانونی:  پس از تنظیم  و امضای صورتجلسه نقل و انتقال، متقاضی به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به آدرس اینترنتی ssaa.ir مراجعه نموده و ضمن ثبت صورتجلسه در سامانه مزبور و ورود اطلاعات مربوط به نقل و انتقال صورت پذیرفته، اقدام به پذیرش نهایی درخواست نماید. پس از پذیرش نهایی و قبل از ورود کد مرسوله پستی امکان پرداخت برخط مالیات موصوف برای انتقال دهنده گان فراهم می گردد. لذا انتقال دهنده گان لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک وزارت دارایی (پنجره واحد خدمات مالیاتی) به آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به پرداخت الکترونیکی مالیات معامله مزبور شخصا اقدام نمایند. تأکید می گردد از آنجا که تکلیف مالیاتی مزبور ناظر بر شخص انتقال دهنده است، انتقال دهنده شخصا بایستی نسبت به انجام عملیات پرداخت  مالیات موصوف اقدام نماید و ورود شرکت به پورتال مالیاتی خود در این خصوص بلا وجه است. لازم به ذکر است تا زمانی که انتقال دهنده گان اقدام به پرداخت مالیات نقل و انتقالات خود ننمایند، امکان ورود کد مرسوله پستی و ارسال مدارک  ایشان در سامانه ثبت شرکتها فراهم نمی گردد.

 

  • پس از ثبت صورتجلسه نقل و انتقال در ثبت شرکتها و امضاء دفتر سهام شرکت توسط انتقال دهنده و انتقال گیرنده (یا وکلای قانونی آنها)، برگ سهام جدید به نام خریدار (انتقال گیرنده) صادر و تحویل می گردد.
  • هرگونه توافق بدون رعایت موارد پیش گفته از منظر این شرکت ، فاقد وجاهت قانونی بوده و شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس هیچ گونه تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

 

 

 

 

امور سهام و مجامع

نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: