شنبه, 06 مرداد 1403 برابر با 27 ژوئیه 2024

آخرین وضعیت تعمیرات یدک‌کش‌ها و شناورهای هدایت کشتی/ برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای جبران کسری شناورها با تامین از خارج کشور

2 ماه پیش

آخرین وضعیت تعمیرات یدک‌کش‌ها و شناورهای هدایت کشتی/ برنامه‌ریزی سازمان بنادر برای جبران کسری شناورها با تامین از خارج کشور

 
مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلبج فارس، ضمن اعلام جبران عقب‌افتادگی‌های داکینگ شناورها طی دوسال قبل، از خرید شناورهای خارجی نو توسط سازمان بنادر خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، حسین صاحبی مدیرعامل شرکت هدایت کشتی، در رابطه با وضعیت داکینگ شناورهای هدایت کشتی اظهار کرد: در حال حاضر علاوه‌بر ایزوایکو، در مجموعه شهید محلاتی بوشهر نیز شناورهای در حال تعمیر داریم. خوشبختانه سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ فروند و سال ۱۴۰۲ حدود ۵۵ فروند شناور داک شده که در این زمینه عقب‌افتادگی سال‌های قبل جبران شده است.
 
صاحبی ضمن اشاره به اشکالات متعدد شناورهای مسن و محدودیت منابع مالی اظهار کرد: درصورت امکانات مالی بیشتر، حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ فروند شناور در کل بنادر نیاز داریم. لذا سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان با بحث ساخت در داخل، اقداماتی نیز برای خرید شناورهای نو از خارج کشور انجام داده، که این خبر خوبی است.
 
وی ادامه داد: سازمان بنادر چندین سال قبل بالای ۲۰ فروند یدک‌کش به مجموعه‌های داخلی سفارش داد، که امسال بخشی از آنها تحویل داده می‌شوند. اما چون نیاز کشور را برطرف نکرده و ظرفیت داخل کم است، مجبور به خرید تعدادی نیز از خارج شد، تا بتواند نیاز یدک‌کشی و پشتیبانی بنادر را به نحو احسن انجام دهد.
 
پایان پیام/
نظرات
    موردی یافت نشد!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: